Jaarverslag 2016

PGOsupport vernieuwt

2016 was voor PGOsupport een spannend jaar. We hebben de aanbesteding gewonnen en mogen door. Dat doen we met een nieuwe koers: 7 medewerkers vertellen er meer over.

Medewerkers over de nieuwe koers

Klik op de naam om het interview te lezen.

  • Joos Vaessens, directeur/bestuurder: "Patiëntenorganisaties kunnen zich scherpen aan onze visie"

  • Karin Hoek, adviseur leren en ontwikkelen: "Onze expertise inzetten voor nieuwe doelgroepen"

  • Jolanda van Dijk, adviseur organisatieontwikkeling: "Meer maatwerk en praktische ondersteuning"

  • Cathy Kool, facilitair manager: "Huiselijke sfeer met hightech faciliteiten"

  • Marjo Zijp, communicatieadviseur: "PGOsupport een persoonlijk gezicht geven"

  • Renske Noordhuis, trainee fondsenwerver: "Kansen om de financiën van uw organisatie te verbeteren"

  • Anke Groenen, adviseur cliëntenperspectief: "Meer impact vanuit patiëntenperspectief"

 

groepsfoto medewerkers PGOsupport 

Foto: de medewerkers van PGOsupport

2016 in vogelvlucht: kengetallen

Hieronder vindt u de belangrijkste kengetallen over 2016. Klik aan om meteen bij het onderdeel te komen:

  1. Academie

  2. Advies

  3. Inbreng cliëntperspectief

  4. Web en social media

  5. Personeel en organisatie

 

Academie

poppetje met de neuw in de boeken 

  • 82 cursussen in het open aanbod met 638 deelnemers
  • 37 maatwerktrajecten met 414 deelnemers
  • gemiddeld bijna 9 deelnemers per cursus
  • 1.052 cursisten van 140 organisaties

Terug naar boven ↑

Advies

hoofd met radertjes erin   

helpdesk

  • 378 adviesvragen van 74 organisaties beantwoord
  • 67 adviesgesprekken met 52 organisaties
  • 58 organisaties met 1449 adviesuren begeleid in trajecten over strategie, samenwerking, organisatieontwikkeling, bedrijfsvoering
spin   

diensten

  • 64 organisaties gebruiken de enquêtetool
  • 14 organisaties werken met Online ondernemen voor fondsenwerving, webwinkel
  • 124 organisaties huurden voor 686 vergaderingen onze vergaderruimte
  • 51 organisaties gebruiken het virtueel kantoor (Office 365)
  • 11 netwerkbijeenkomsten: 137 deelnemers uit 109 organisaties

Terug naar boven ↑

Inbreng cliëntenperspectief

hoofdletter Q   

poppetje met de neuw in de boeken  

congres 'Ervaringskennis toepassen'

  • 231 deelnemers, 23 werksessies, 17 posterpresentaties

cursussen, trainingen, advies

  • 2 trainingen 'Inbreng cliëntenperspectief bij kwaliteit van zorg'
  • 4 trainingen 'Patiëntenparticipatie bij richtlijn-/zorgstandaardontwikkeling'
  • GRADE-methodiek: maatwerkcursus voor VSOP en Spierziekten Nederland + ontwikkelen e-learning
  • 4 maatwerktrajecten 'Beoordelen onderzoeksvoorstellen'
  • Training belangenbehartiging: 'Rondje Europa'
  • Workshop '9 aanbevelingen voor patiëntenparticipatie bij wetenschappelijk onderzoek'
  • Netwerk 'Lobbyen in Den Haag': 28 deelnemers, 6 casussen van patiëntenorganisaties
3 duimpjes omhoog  

Methodieken, publicatie, advies

Terug naar boven ↑

Web en social media

  

www.pgosupport.nl

    www.participatiekompas.nl

hand schrijft www  
  • nieuwsbriefabonnees
  • leden LinkedIngroep
  • Twittervolgers
  • Facebookvolgers
  • LinkedIn bedrijfspagina
  • website: paginaweergaven
  • website: bezoeken

1.856
880
2.188
256
290
178.486
59.677

325
274
568
-
-
39.545
18.283

Terug naar boven ↑

Personeel en organisatie

collage van foto's van medewerkers en Raad van Toezicht  
  • 19 medewerkers in dienst, waarvan 5 oproepkrachten
  • 5 nieuwe medewerkers waarvan 3 oproepkrachten
  • afscheid van 5 medewerkers, 4 oproepkrachten wegens einde contract en 1 in verband met vervroegde uittreding
  • ziekteverzuim: 0,38 %
  • afscheid van 2 leden Raad van Toezicht, in overleg en in verband met einde termijn

jaarcijfers

De balans per 31 december 2016 volgt zodra deze is vastgesteld.

Terug naar boven ↑

 

 

Op de hoogte blijven?

Altijd het laatste nieuws