Ga naar de hoofdcontent Pijl naar beneden icoon
Gevolgen coronamaatregelen voor onze dienstverlening
Oriëntatiebijeenkomst

Bel me wèl: verdubbel je contributie-inkomsten

Cursusdetails

Voor wie
vertegenwoordigers van patiënten- en gehandicaptenorganisaties die betrokken zijn bij of verantwoordelijk zijn voor fondsenwerving.
Duur
1 bijeenkomst van 2 uur op locatie
Niveau
Basis
Leerpad
Financieel
Kosten
€ 25,- statiegeld
Bekijk de cursusvoorwaarden icon.new_tab.title

Hoe je door telefonisch écht contact te maken, structureel meer geld ophaalt.

De leden en donateurs van patiëntenorganisaties zijn enorm betrokken. Vanwege hun eigen aandoening of die van een naaste, weten zij hoe belangrijk het is dat jouw organisatie bestaat. Fondsenwervend gezien is dat hartstikke interessant. Want hoe hoger de betrokkenheid, hoe meer mensen geneigd zijn om bij te dragen.

Een belactie is daarom voor patiëntenorganisaties een zeer succesvolle manier om geld te werven. Oók voor kleinere patiëntenorganisaties. Wij zien dat leden gemiddeld €25 per jaar extra willen betalen. Dus bovenop de gebruikelijke €25 - €30 contributie die zij nu al bijdragen. Voor een organisatie van 5000 leden levert dit jaarlijks zo’n €125.000 aan extra inkomsten op!

Meer dan alleen geld ophalen

Toch vinden veel patiëntenorganisaties zo’n belactie (te) spannend. Je belt toch niet zomaar je leden om hen om geld te vragen? Nee, je belt niet zómaar. Maar een zorgvuldige en respectvolle aanpak gaat je wèl veel opleveren. Meer dan alleen geld! 

De waarheid is: leden van patiëntenorganisaties zijn vaak enorm betrokken bij ‘hun club’. Ze helpen graag een handje. Dus als jij ze belt met een goed inhoudelijk verhaal over je dromen en ambities, zien mensen zo’n telefoontje vaak niet als lastiggevallen worden. Je maakt écht contact, wat maakt dat ze juist waarderen dat ze bij de plannen worden betrokken.

Ontdek of telemarketing voor jou kan werken

Tijdens deze oriëntatiebijeenkomst vertellen we je meer over een gedegen aanpak van zo'n belactie en beantwoorden we al je vragen. En je leert van andere organisaties: zij vertellen over hun belactie en wat dat heeft opgeleverd.

Inhoud

  • Telemarketing, wat is het en hoe werkt het?
  • Wat kan een belactie opleveren?
  • Wat heb je nodig voor een succesvolle telemarketingcampagne?
  • Vriendelijk en correct bellen
    Guido den Heijer is oprichter van SeniorCall, een belbureau waarmee wij al geruime tijd samenwerken. SeniorCall werkt uitsluitend met senioren en is gespecialiseerd in het werken voor patiëntenorganisaties. Guido vertelt over de werkwijze van zijn bureau, hoe je een belactie respectvol uitvoert en wat dat kan opleveren.
  • Ervaringen en lessen van andere patiëntenorganisaties: Johan van Heerde, van bestuurslid Plusminus. Met een tweede organisatie zijn we nog in gesprek, meer informatie volgt.
  • Ruimte voor vragen en uitwisseling

Kortom: je krijgt een realistisch beeld van de mogelijkheden van telemarketing, wat het vraagt van je organisatie en hoe PGOsupport je kan ondersteunen.

Voor wie?

Deze bijeenkomst is bedoeld voor vertegenwoordigers van patiënten- en gehandicaptenorganisaties die betrokken zijn bij of verantwoordelijk zijn voor fondsenwerving.

Trainer

Kies datum en locatie:

Bel me wèl: verdubbel je contributie-inkomsten

Zit de juiste datum of locatie er niet bij?

Dan houden we je graag op de hoogte per e-mail wanneer deze cursus opnieuw wordt ingepland.