Ga direct naar de content

Echt contact maken met je (potentiële) leden

Heb je vaak contact met (nieuwe) leden? Hebben je gesprekken het juiste effect? Of wil je ze eens een flinke impuls geven? In deze praktische cursus leer je hoe je de uitkomst en sfeer van je gesprekken met (potentiële) leden beïnvloedt en hoe je nieuwe leden binnen je organisatie op weg helpt.

In het kort

Voor wie

Medewerkers en vrijwilligers die op zoek zijn naar concrete tips om (nieuwe) klanten of leden binnen hun organisatie op weg te helpen.

Tijdsinvestering

1 online sessie en 1 bijeenkomst op locatie plus huiswerkopdrachten

Type cursus

Deels online, deels op locatie

Onderwerp

Gespreksvaardigheden en communicatie

Kosten 

€ 100,- statiegeld voor vertegenwoordigers van patiëntenorganisaties. Voor andere deelnemers: € 198,- excl. btw (lees meer))

Bekijk de cursusvoorwaarden

Inhoud

Tijdens de bijeenkomsten ga je vooral veel oefenen, met:

  • Het echt leren kennen van je doelgroep.
  • Je communicatie afstemmen op je doelgroep.
  • De controle houden over het gesprek.
  • (Oefen)casuïstiek uit jouw eigen praktijk.
  • Wat je vooral niet moet doen.

Opzet

Voorbereiding

Voorafgaand aan de online bijeenkomst stuur je al je leerwensen en cases alvast naar de trainer. Waar wil je mee oefenen? Wat gaat al heel goed? En welke gesprekken vind je nog lastig? De trainer bekijkt dan waar we mee gaan oefenen. 

Online bijeenkomst

Tijdens de online bijeenkomst kijken we naar de basis: hoe zijn je gesprekstechnieken? Wat vind je nog lastig? Hoe ziet het ideale gesprek eruit? En je gesprekspartner? Daarover gaan we in gesprek.

Tussendoor

Na afloop van het eerste dagdeel krijg je 2 huiswerkopdrachten. Je herschrijft de welkomstmail van je organisatie. Hoe pak je dat aan met de theorie van dagdeel 1 in je achterhoofd? Je bekijkt ook de video in de leeromgeving van PGOsupport: ‘De kern van een goed gesprek’.

Live bijeenkomst

Tijdens het tweede dagdeel oefen je met (lastige) gesprekken. In kleine groepjes, op papier en misschien ook voor de groep. Hoe pak je een gesprek aan? Denk aan emotionele of boze mensen. Of bijvoorbeeld mensen-die-weinig-zeggen.

Na afloop

Na afloop van de bijeenkomst ontvang je een handige samenvatting. En als je wilt kun je de aanvullende online module geef- of ruilmotieven volgen.

Je leert

Dit leer je tijdens de cursus:

  • Je leert met wat voor persoon je te maken hebt.
  • Je leert over actief luisteren, vraagtechnieken en metacommunicatie.
  • Je weet hoe je je communicatie kunt aanpassen aan je gesprekspartner.
  • Je zet je vraagtechnieken met een gezonde dosis lef in.
  • Je pakt door met de juiste samenvattingen.
  • Je kunt je extra service verlenen. En vriendelijkheid tonen.
  • Je weet wat de beller verwacht van jou en de organisatie en handelt daarnaar.

Voor wie?

Deze cursus is iets voor jou als je…

  • …regelmatig (nieuwe) klanten of leden welkom heet of werft aan de telefoon, live of online.
  • …het spannend of soms vervelend vindt om (nieuwe) klanten of leden aan te spreken, bellen of mailen.
  • …op zoek bent naar concrete tips om (nieuwe) klanten of leden op weg te helpen bij jouw organisatie.
  • …mensen spreekt over concrete producten of als dienstverlening.

In het kort

Voor wie

Medewerkers en vrijwilligers die op zoek zijn naar concrete tips om (nieuwe) klanten of leden binnen hun organisatie op weg te helpen.

Tijdsinvestering

1 online sessie en 1 bijeenkomst op locatie plus huiswerkopdrachten

Type cursus

Deels online, deels op locatie

Onderwerp

Gespreksvaardigheden en communicatie

Kosten 

€ 100,- statiegeld voor vertegenwoordigers van patiëntenorganisaties. Voor andere deelnemers: € 198,- excl. btw (lees meer))

Bekijk de cursusvoorwaarden

Liesbeth Dohmen

Liesbeth Dohmen

Trainer

Wat doe je als je als kind al verhaaltjes schreef? Dan ga je Nederlands studeren en begin je daarna je eigen trainingsbureau in schrijven. Liesbeth Louwerens geeft trainingen. En natuurlijk schrijft ze zelf ook heel graag.
Lisa Holdijk

Lisa Holdijk

Trainer

Lisa Holdijk is trainer, communicatieadviseur en tekstschrijver bij Superscript! Als online expert draait zij haar hand niet om voor een virtuele training. Ze vindt het heerlijk om deelnemers mee te nemen in de kracht van een goede tekst, presentatie of advies.

Er zijn helaas (nog) geen geplande cursusdagen

Wij houden je graag per e-mail op de hoogte wanneer deze cursus (opnieuw) wordt ingepland.