Wil je meer vrijwilligers, leden of donateurs werven? Sluit dan aan bij hun geef- of ruilmotieven. In deze korte online module (30-45 minuten) leer je wat geef- en ruilmotieven zijn, welke er zijn en waarom je ze het beste bewust inzet bij je werving.
Mensen geven niet zomaar hun geld of tijd aan een goed doel. Daar hebben ze verschillende motieven voor. Je ontdekt hoe belangrijk het is om goed aan te sluiten bij de motieven van een potentiële vrijwilliger en donateur.
Ook wordt het je duidelijk dat een gever ook iets te vragen heeft. Betrokkenheid is daarbij een sleutelbegrip.
Je leert
- wat filantropie is en welke ruilmiddelen er zijn
- wat het belang is van geef- of ruilmotieven
- 8 generieke geefmotieven
- 5 niveaus van betrokkenheid
- de motivatiemix: wat is dat?
Je vindt tot slot enkele handige hulpmiddelen die je kunt gebruiken:
- een checklist betrokkenheid
- een checklist motivatie
Voor wie?
Deze module is bedoeld voor iedereen bij organisaties in zorg en welzijn die zich bezighoudt met het werven van fondsen, leden en vrijwilligers.