Inhoud
In deze online cursus leer je onder meer:
- wat nieuws is
- te denken als een journalist
- een effectief persbericht te schrijven met pakkende kop en nieuwswaardige lead
- het 'pitchen' van je nieuws bij media: in 30 seconden je kernboodschap onder de aandacht van journalisten brengen
- een PR-plan te maken op 1 A4
Doe-cursus
Tijdens deze cursus ga je echt aan de slag, zowel in de voorbereiding als tijdens beide online bijeenkomsten. Het is dus een echte doe-cursus, want je gaat:
- zelf nadenken over het nieuws van jouw organisatie
- zelf een persbericht schrijven
- een kort PR-plan maken voor je eigen organisatie
- oefenen van het pitchen van je nieuws aan de pers
- leren hoe je kunt netwerken en een mediabestand kunt aanleggen
Opzet
De cursus bestaat uit:
- 2 keer zelfstudie van 2 uur, voorafgaand aan elke online bijeenkomst
- 2 online bijeenkomsten van 2,5 uur
Je leert
- hoe je moet denken als een journalist.
- waarom sommige gebeurtenissen wel of juist geen nieuws zijn.
- kansen voor publiciteit beter te benutten, zodat jouw (pers)bericht een groter bereik krijgt.
Voor wie?
Deze cursus is bedoeld voor (pers)voorlichters, communicatie- of PR-medewerkers van een patiënten- of gehandicaptenorganisatie.