Ga naar de hoofdcontent Pijl naar beneden icoon

Model klachtenregeling voor patiënten- en cliëntenorganisaties

PGOsupport ondersteunt bij het afhandelen van klachten aan het adres van je organisatie.

Dat doen we met een model klachtenregeling en onafhankelijke klachtencommissie als het niet lukt om de klacht binnen je organisatie op te lossen.

Alle vrijwilligers en medewerkers van je patiënten- of cliëntenorganisatie doen natuurlijk hun uiterste best om leden en andere betrokkenen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan er iets fout gaan of anders lopen dan was afgesproken. Waar mensen werken gaat weleens iets fout.

Met een klachtenregeling stel je gedupeerden in staat een formele klacht in te dienen, zodat je organisatie die correct kan afhandelen.  

Model klachtenregeling

PGOsupport heeft voor patiënten- en cliëntenorganisatie een model klachtenregeling opgesteld. De regeling kun je hieronder downloaden en op maat maken door op de geel gearceerde plekken de naam van je organisatie in te vullen. Publiceer de bewerkte klachtenregeling op jullie website.

Download de model klachtenregeling.

Onafhankelijke klachtencommissie

Lukt het niet om een klacht binnen je organisatie op te lossen? Dan helpen we de klacht correct af te handelen met een onafhankelijke klachtencommissie. PGOsupport organiseert dit en levert een ambtelijk secretaris die ondersteunt bij de inhoudelijke en organisatorische aspecten.

De klachtencommissie bestaat uit 2 externe leden en 1 lid van jouw organisatie. De commissie doet uitspraak over de klacht, met een gemotiveerd oordeel, de wijze van behandeling en eventuele aanbevelingen.

 

Vragen over de klachtenregeling?

Heb je nog vragen over de klachtenregeling? Of wil je meer weten? Neem contact op met onze juriste Martine Versluijs. Zij helpt je graag verder.