Ga naar de hoofdcontent Pijl naar beneden icoon
marketing voor non-profitorganisaties

Naar een zinnige groeistrategie voor je organisatie

Cursusdetails

Voor wie
Directie, (marketing-) communicatiemedewerkers en bestuursleden
Duur
1 dag
Niveau
Basis
Leerpad
Organisatie en vrijwilligers
Kosten
€ 100,- statiegeld
Bekijk de cursusvoorwaarden icon.new_tab.title

Waarom lukt het stichting ALS wel om fors te groeien maar kost het jouw organisatie moeite? Ontdek waar voor jouw organisatie de kansen liggen.

Iedere organisatie wil groeien

Iedere organisatie wil groeien. Meer leden, meer vrijwilligers, meer donateurs. Hoe krijg je dat voor elkaar? Een keer een campagne, een kortingsactie, een ‘dag van …’, het zijn druppels op een gloeiende plaat.

Keuzes maken voor een kansrijke groeistrategie

Helaas: hét recept voor gegarandeerde groei bestaat niet. Welke weg kansrijk is, is voor iedere organisatie verschillend. Wat wel voor alle organisaties geldt: je zult keuzes moeten maken. Welke strategie past bij jouw soort organisatie? En wat doe je dus niet? Dat bepaalt de ingrediënten voor een zinnige groeistrategie.

Wat voor soort organisatie ben je?

We bespreken de kenmerken van verschillende soorten organisaties. Zo ontdek je welke groeistrategie bij welk type organisatie past.

Ben je een ledenorganisatie die het vooral moet hebben van een betrokken achterban of ben je meer een dienstverlener die de leden voordelen biedt? Of lijk je meer op een donordarling die relatief makkelijk aandacht krijgt?

Marketingprincipes

In deze cursus leer je hoe je marketingprincipes toepast voor je nonprofit-organisatie. Marketing is veel meer dan producten aan de man zien te brengen. Het is vooral tegemoetkomen aan de behoeftes van je klant. En als je dat goed doet, groeit je organisatie.

Resultaat

Na deze cursusdag weet je:

  • Welke groeistrategieën er zijn en welke het best past bij jouw organisatie
  • Hoe je hiermee in je organisatie verder kunt
  • Wat je morgen al kunt doen
  • Wat je vanaf morgen beter kunt laten

Onderwerpen/thema’s

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Kenmerken van de verschillende soorten organisaties
  • Beste groei-aanpak voor de verschillende soorten organisaties

Opzet

De cursus is interactief, je past de gepresenteerde theorie meteen toe op je eigen organisatie.

Er zijn helaas (nog) geen geplande cursusdagen.

Wij houden je graag op de hoogte per e-mail wanneer deze cursus (opnieuw) wordt ingepland.