Ga direct naar de content

Social media strategie

Social media resultaatgericht inzetten voor je organisatie, hoe doe je dat? Je leert het in deze online cursus voor patiënten- en gehandicaptenorganisaties. Met een plan van aanpak bereik je meer dan met lukraak wat posten. Maak social media een succesvol onderdeel van je communicatiebeleid.

In het kort

Voor wie

Vertegenwoordigers van patiënten- en gehandicaptenorganisaties

Tijdsinvestering

3 online bijeenkomsten van 3 uur en 6 uur zelfstudie

Type cursus

Online cursus

Kosteloos

Deze cursus is voor patiënten- en gehandicaptenorganisaties kosteloos. Lees meer bij Voor wie.

Competenties

  • Resultaatgericht
  • Initiatiefrijk
  • Onderzoekend vermogen
  • Creatief
  • Beïnvloedend vermogen

Bekijk de cursusvoorwaarden

Inhoud


Online bijeenkomst 1

  • de trends in online communicatie
  • de verschillen tussen traditionele media en social media
  • de verschillen tussen kanalen en argumenten voor een gefundeerde kanaalkeuze

Online bijeenkomst 2

  • een relevant verhaal publiceren op elk kanaal
  • je organisatie positioneren en elkaar versterken op social media
  • hoe je zorgt voor een aantrekkelijk en onderscheidend profiel op elk kanaal, binnen de overkoepelende communicatieboodschap
  • nadenken over de doelen die je via social media wilt bereiken en welke doelgroep relevant is om te bereiken met je berichten.
  • hoe je aantrekkelijke berichten schrijft (tagline, domein- en themakeuze, hashtags). 

Online bijeenkomst 3

  • hoe je content plant en beheert. Ook geef je in deze bijeenkomst een korte presentatie van de opdracht waar je gedurende de hele cursus aan hebt gewerkt.

Deze online cursus is zeker geen 'knoppencursus', maar helpt je om beargumenteerde keuzes te maken bij de inzet van social media als aanvulling op het bestaande communicatiepalet. De cursus geeft je houvast om planmatig te werk te gaan.

Opzet

De cursus bestaat uit:

  • 3 keer zelfstudie van 2 uur, voorafgaand aan elke bijeenkomst. Er is een digitale intake en een korte voorbereidingsopdracht.
  • 3 online bijeenkomsten van 3 uur met theorie en oefeningen, zowel strategisch als praktisch.

Je werkt tijdens de cursus aan je social media plan, dat je kort presenteert tijdens de 3e online bijeenkomst.

Je leert

  • de trends in online communicatie
  • het verschil van social media met andere communicatiekanalen
  • een beargumenteerde kanaalkeuze te maken
  • de kernboodschap die je overal uitdraagt
  • welke accenten je per kanaal legt
  • goed focus houden op doelgroep en doel
  • contentplanning en -beheer goed vormgeven

Voor wie?

Deze cursus is bedoeld voor vertegenwoordigers van patiënten- en gehandicaptenorganisaties die zich bezighouden met social media.

In het kort

Voor wie

Vertegenwoordigers van patiënten- en gehandicaptenorganisaties

Tijdsinvestering

3 online bijeenkomsten van 3 uur en 6 uur zelfstudie

Type cursus

Online cursus

Kosteloos

Deze cursus is voor patiënten- en gehandicaptenorganisaties kosteloos. Lees meer bij Voor wie.

Competenties

  • Resultaatgericht
  • Initiatiefrijk
  • Onderzoekend vermogen
  • Creatief
  • Beïnvloedend vermogen

Bekijk de cursusvoorwaarden

Trainer

Corona de Wert is oprichter en eigenaar van Dommel Communicatie. Ze is ervaren trainer in schriftelijke en online communicatie. Daarnaast is ze auteur van het Handboek Online Redactie (2019), de opvolger van de bestseller Handboek webredactie.

Kies een cursusdatum

Social media strategie

Vol
Dag 1

Wo. 22 mei 2024

10:00 - 13:00

Online
Dag 2

Wo. 5 jun. 2024

10:00 - 13:00

Online
Dag 3

Wo. 19 jun. 2024

10:00 - 13:00

Online

Trainer(s):

Corona de Wert

Zit de juiste datum of locatie er niet bij?

Dan houden we je graag per e-mail op de hoogte wanneer deze cursus opnieuw wordt ingepland.