Ga naar de hoofdcontent Pijl naar beneden icoon
Gevolgen coronamaatregelen voor onze dienstverlening

Online werken voor non-profitorganisaties

Online werken is inmiddels de normaalste zaak van de wereld. Ook voor patiëntenorganisaties. Voor non-profitorganisaties biedt onder andere het Microsoft 365-pakket mooie en gratis tools.

De manier waarop organisaties de afgelopen maanden zijn gaan werken, ziet er anders uit dan we ooit hadden kunnen bedenken. Of het nu om een vergadering of één op één afspraak gaat, voor de meeste mensen is het online werken inmiddels de normaalste zaak van de wereld.

Microsoft 365 en Microsoft Teams

PGOsupport werkt zelf met Microsoft 365 en Microsoft Teams. Teams is de online vergadertoepassing binnen het Microsoft 365-pakket. Je kan ermee videobellen tot maximaal 250 deelnemers tegelijk en interactie verloopt via chat en beeld. Veel patiëntenorganisaties werken hier ook al mee en dat bevalt goed. Zeker ook omdat non-profitorganisaties - met en zonder ANBIstatus - er gratis gebruik van mogen maken.

Blijvend gratis

Het abonnement omvat behalve de online vergaderfaciliteit, ook de mogelijkheid tot opslag van documenten, samenwerken in documenten en een gezamenlijke agenda. Een volledig ingericht digitaal kantoor dus. De angst van sommige patiëntenorganisaties dat er straks betaald moet worden voor de online vergaderfaciliteit, is onterecht. Teams zit namelijk standaard in het gratis Microsoft 365-pakket voor non-profitorganisaties.

De angst van sommige patiëntenorganisaties dat er straks betaald moet worden voor de online vergaderfaciliteit, is onterecht.

Installeren

Het aanvragen en installeren van het non-profit abonnement is niet moeilijk. Kom je er toch niet uit? Dan kun je ons altijd even bellen. We begeleiden je graag door de installatie heen.

Alternatieven voor online bijeenkomst

Naast Microsoft Teams zijn er natuurlijk ook nog andere mogelijkheden om als organisatie online te werken en contact te houden met je vrijwilligers en je achterban. Eerder zetten wij deze voor je op een rijtje in het artikel 'Online bijeenkomsten wat en hoe'.

Andere vragen over je bedrijfsvoering? 

Als organisatie is het inrichten van je digitale kantoor slechts een van de zaken waar je mee te maken krijgt. Heb je vragen over andere onderwerpen die met je bedrijfsvoering te maken hebben? Van je financiën tot juridische kwesties en van personeelszaken tot marketing? Lees dan ook eens onze pagina 'Antwoord op uitdagingen in de bedrijfsvoering van je patiënten- of cliëntenorganisatie'.  

Heb je vragen over het inrichten van je digitale kantoor? Of zoek je advies over andere zaken die met je bedrijfsvoering te maken hebben?

Mail ons gerust. Elke vraag is welkom!

Mail Jolanda van Dijk