
*Social media strategie
Cursusdetails
- Voor wie
- medewerkers van de inloophuizen van IPSO
- Duur
- 3 online sessies van 2,5 uur
- Niveau
- Basis
- Leerpad
- Web en social media
- Kosten
- €100,- statiegeld
Vind je het lastig om je social media resultaatgericht in te zetten voor je organisatie? Je leert het in deze online cursus.
Social media integreren
Je twittert af en toe of misschien wel vaak. Ook plaats je Facebookberichten. Maar wat levert die inspanning je op? Heb je er over nagedacht wat je wilt bereiken? Met een plan van aanpak bereik je betere resultaten dan met af en toe lukraak posten.
Maak van social media een succesvol onderdeel van je communicatiebeleid. Goed geïntegreerd in je online en offline communicatiemix. Maar hoe dan?
Strategisch en praktisch in 3 online sessies
De cursus social media strategie zoomt in op de kenmerken van social media, de verschillen met traditionele kanalen en actuele trends. De cursus bevat een mix van theorie en praktische oefeningen.
Opzet
De online cursus bestaat uit 3 online sessies van elk 2,5 uur. Voor de start van de bijeenkomst ontvang je een (digitale) intake en een korte voorbereidingsopdracht. De voorbereidingstijd voor elke bijeenkomst bedraagt ongeveer 2 uur.
Tussen elke sessie is er een verwerkingsopdracht waarop je feedback krijgt van de trainer.
In de derde bijeenkomst geef je een korte presentatie over je opdracht.
Inhoud
In de online bijeenkomsten leer je:
Bijeenkomst 1:
- de trends in de online communicatie
- de verschillen tussen de traditionele media en social media en waarom deze zo anders zijn
- de verschillen tussen de kanalen en om een beargumenteerde keuze te maken voor welk kanaal je kiest
Bijeenkomst 2:
- een relevant verhaal te publiceren op elk kanaal
- je eigen organisatie te positioneren en elkaar te versterken op social media
- hoe je zorgt voor een aantrekkelijk en onderscheidend profiel op elk kanaal, binnen de overall communicatieboodschap
- nadenken over de doelen die je via social media wilt bereiken en welke doelgroep relevant is om te bereiken met je berichten.
- hoe je aantrekkelijke berichten schrijft (tagline, domein- en themakeuze, hashtags).
Bijeenkomst 3:
- hoe je content kan plannen en beheren. Ook geef je in deze bijeenkomst een korte presentatie van de opdracht waar je gedurende de hele cursus aan hebt gewerkt
Deze online cursus is nadrukkelijk geen 'knoppencursus', maar helpt je om beargumenteerde keuzes te maken bij de inzet van social media als aanvulling op het bestaande communicatiepalet. De cursus geeft je houvast om planmatig te werk te gaan.
Trainer
