Ga naar de hoofdcontent Pijl naar beneden icoon
een website waar bezoekers van smullen

Optimaliseer je website

Cursusdetails

Voor wie
Ervaren websitebeheerders
Duur
1 dag
Niveau
Gevorderd
Leerpad
Weboptimalisatie
Kosten
€ 100,- statiegeld
Bekijk de cursusvoorwaarden icon.new_tab.title

Hoe maak je je website effectief ? Leer het via een succesverhaal.

Je wilt een website die bijdraagt aan de doelstellingen van je organisatie. In deze cursus bestuderen we een zeer succesvolle website. En vertalen de succesfactoren naar jullie website. De kern: de klant centraal zetten, met een professioneel webteam en een goede organisatie.

Doelstellingen:

  • Je leert te kijken naar je website vanuit de behoefte van de klant
  • Je herkent zendergerichte communicatie
  • Je weet gebruikersdoelen te koppelen aan organisatiedoelen
  • Je leert verschillende instrumenten gebruiken om de kwaliteit van de site te analyseren en te verhogen

Norwegian Cancer Society

In de training beginnen we met het succesverhaal van de Norwegian Cancer Society (NCS). Door de website klantgerichter te maken, kregen ze 70% meer donaties, 88% meer donoren en 164% meer leden. Dus zonder extra geld in werving of andere campagnes te stoppen, alleen maar door de website aan te passen.
In de training bespreken we wat ze precies gedaan hebben. Kern van hun aanpak: aansluiten bij de vraag van de bezoeker en vervolgens veel content verwijderen die niet relevant is voor de bezoeker.

Bekijk ons online college over het succesverhaal van de Norwegian Cancer Society

Kenmerken van een effectieve website

De NCS leert ons de kenmerken van een effectieve website:

  • Behoefte klant centraal
  • Minder content, minder functionaliteit
  • De taken van de bezoeker eenvoudig en snel uit te voeren
  • Klein, centraal, gemandateerd webteam
  • Flexibele samenwerking met webbouwer

Eigen professionaliteit

Een goede website begint bij jou als webprofessional. Professional ben je als je de juiste kennis en vaardigheden hebt. En een optimale werkomgeving, met onder meer hulpmiddelen om je website goed te kunnen analyseren.
In deze cursus kijken we wat daarvoor nodig is. We kijken naar jouw situatie en hoe jij je professionaliteit kunt verhogen.

Organisatie

Als webprofessional werk je vrijwel altijd samen met anderen. Dat kan op 3 niveaus:

  • Het webteam
  • Andere afdelingen binnen je organisatie
  • Partners buiten je organisatie

Om deze samenwerking optimaal vorm te geven, leer je in de cursus:

  • Voor het webteam: de T-shaped professional
  • Voor de samenwerking met andere afdelingen pair writing: het samen werken aan content met inhoudelijke experts
  • Met externe partners staat flexibiliteit centraal: hoe krijg je dat voor elkaar?

Analyse van je website

Als webprofessional ontkom je er niet aan om zelf je site te testen. We bespreken een aantal tools die je hierbij kunnen helpen, zoals ScreamingFrog, bezoekersstatistieken en Web Developer.

Voor wie?

Deelnemers hebben een goede basiskennis van webonderhoud en webanalyse, zoals het werken met bezoekersstatistieken. Ze zijn in staat een visie en strategie voor de website te ontwikkelen. Kennis van en ervaring met Google Analytics, Google AdWords en/of SEO, zoekmachineoptimalisatie, is voor deze cursus een vereiste.

Er zijn helaas (nog) geen geplande cursusdagen.

Wij houden je graag op de hoogte per e-mail wanneer deze cursus (opnieuw) wordt ingepland.