Ga naar de hoofdcontent Pijl naar beneden icoon
zet je social media planmatig in

Social media strategie

Duur 1 dag
Doelgroep Vertegenwoordigers van patiëntenorganisaties
Kosten € 100,- statiegeld
Locatie PGOsupport, Utrecht
Niveau Basis 
Leerpad Online communicatie

Inschrijven mogelijk tot 1 oktober 2019

Inschrijven

Vind je het lastig om je social media resultaatgericht in te zetten voor je organisatie? Je leert het in deze cursus.

Social media integreren

Je twittert af en toe of misschien wel vaak. Ook plaats je facebookberichten. Maar wat levert die inspanning je op? Heb je er over nagedacht wat je wilt bereiken? Stap van lukraak posten over naar strategische inzet. Maak van social media een succesvol onderdeel van je communicatiebeleid. Goed geïntegreerd in je online en offline communicatiemix. Maar hoe dan? 

Strategisch en praktisch

In de cursus besteden we aandacht aan de verschillende social media die er zijn, wat de verschillen zijn met traditionele media en welke je het beste voor jouw organisatie kunt inzetten. Om tot doordachte keuzes te komen, is het belangrijk om antwoord te krijgen op de volgende strategische vragen:

  • Welke bijdrage moet/kan communicatie leveren aan het realiseren van organisatiedoelen?
  • Hoe effectief is de huidige mix van online en offline kanalen?
  • In hoeverre is het slim te (gaan) werken met social media?
  • Welke social mediakanalen gebruiken we, en welke niet?
  • Met welk doel?
  • Hoe zorg je voor een aantrekkelijk en onderscheidend profiel op elk kanaal, binnen de overall communicatieboodschap?
  • Wat doen we met vragen en klachten?
  • Hoe organiseren we het beheer?

Vervolgens gaan we in op de inhoud: hoe bouw je een aantrekkelijk verhaal en stuur je het juiste verhaal via het meest passende kanaal? Ook branding is een thema: hoe positioneer je je eigen organisatie en hoe versterk je elkaar op social media? Je leert onder meer hoe je aantrekkelijke berichten schrijft en hashtags gebruikt. 

Het is nadrukkelijk geen 'knoppencursus', maar een cursus die je helpt om beargumenteerde keuzes te maken bij de inzet van social media als aanvulling op het bestaande communicatiepalet. De cursus geeft je houvast om planmatig te werk te gaan.

Intake

Na aanmelding ontvang je een intakeformulier, zodat trainer Corona de Wert goed in kan spelen op je wensen en vragen.

Concreet en goede voorbeelden. Kan ik mee aan de slag. Ook prettige interactie in de groep.

een cursist

Trainer

Corona de Wert – Trainer

Corona de Wert

Corona de Wert is oprichter en eigenaar van Dommel Communicatie. Ze is ervaren trainer in schriftelijke en online communicatie. Daarnaast is ze auteur van het Handboek Online Redactie (2019), de opvolger van de bestseller Handboek webredactie.

Inschrijving cursus

* Deze velden zijn verplicht

Je naam:
Aanhef
Voorzieningen
Voorwaarden *
Privacybeleid *