Ga naar de hoofdcontent Pijl naar beneden icoon
zet je social media planmatig in

Social media strategie

Niet gepland
Duur 1 dag
Doelgroep Vertegenwoordigers van patiëntenorganisaties
Kosten € 100,- statiegeld
Niveau Basis 
Leerpad Online communicatie
Hou me op de hoogte

Vind je het lastig om je social media resultaatgericht in te zetten voor je organisatie? Je leert het in deze cursus.

Social media integreren

Organisaties plaatsen tegenwoordig vaker een tweet of Facebookbericht dan dat ze een persbericht of nieuwsbrief versturen. Social media zijn daarmee een onlosmakelijk onderdeel geworden van het corporate communicatiebeleid. Bestuurders en (online) communicatieprofessionals staan voor de uitdaging social media te integreren in de bestaande online en offline communicatiemix. Maar hoe doe je dat? 

Strategisch en praktisch

In de cursus besteden we aandacht aan de verschillende social media die er zijn, wat de verschillen zijn met traditionele media en welke je het beste voor jouw organisatie kunt inzetten. Om tot doordachte keuzes te komen, is het belangrijk om antwoord te krijgen op de volgende strategische vragen:

  • Welke bijdrage moet/kan communicatie leveren aan het realiseren van organisatiedoelen?
  • Hoe effectief is de bestaande mix van online en offline kanalen?
  • In hoeverre is het slim te (gaan) werken met social media?
  • Welke social mediakanalen gebruiken we, en welke niet?
  • Met welk doel?
  • Hoe zorg je voor een aantrekkelijk en onderscheidend profiel op elk kanaal, binnen de overall communicatieboodschap?
  • Wat doen we met vragen en klachten?
  • Hoe organiseren we het beheer?

Vervolgens gaan we in op de inhoud: hoe bouw je een aantrekkelijk verhaal en stuur je het juiste verhaal via het meest passende kanaal? Ook branding is een thema: hoe positioneer je je eigen organisatie en hoe versterk je elkaar op social media? Je leert onder meer hoe je aantrekkelijke berichten schrijft en hashtags gebruikt. 

Het is nadrukkelijk geen 'knoppencursus', maar een cursus die de deelnemers helpt om beargumenteerde keuzes te maken bij het gebruik van social media als aanvulling op het bestaande communicatiepalet. De cursus geeft deelnemers houvast om planmatig te werk te gaan bij het bepalen van de uitgangspunten en de implementatie van social media.

Intake

Na aanmelding ontvang je een intakeformulier, zodat trainer Corona de Wert goed in kan spelen op de wensen en vragen van de deelnemers.

Concreet en goede voorbeelden. Kan ik mee aan de slag. Ook prettige interactie in de groep.

een cursist

Trainer

Corona de Wert – Trainer

Corona de Wert

Corona de Wert is oprichter en eigenaar van Dommel Communicatie. Ze is ervaren trainer in schriftelijke en online communicatie en auteur van het Handboek webredactie (2015, 4e geactualiseerde druk).

Hou me op de hoogte

Laat je gegevens achter, dan weten we dat er belangstelling is. We berichten je als we deze cursus of bijeenkomst gaan plannen.

* Deze velden zijn verplicht

Je naam:
Aanhef
Nieuwsbrief