Meer weten?
Neem contact op met
Hoe weet je wat er belangrijk is voor je achterban? Je komt erachter door goed te luisteren naar signalen en het actief te vragen. Zo maak je onderbouwde keuzes en hou je verbinding met de mensen voor wie je het doet.
De leden, donateurs, mensen met de aandoening die je organisatie vertegenwoordigt, weten als geen ander wat er speelt en waar behoefte aan is. Door je achterban te raadplegen krijg je informatie die je helpt bij bijvoorbeeld:
PGOsupport biedt scholing en advies om die kennis bij de achterban te achterhalen.
Vervolgens kun je de kennis uit de achterbanraadpleging inzetten bij overheden, zorgverleners, verzekeraars, onderzoekers – op alle plekken waar je namens patiënten aan tafel zit.
De informatie uit de achterbanraadpleging kan je ook gebruiken voor de koers van de eigen organisatie. Zodat de plannen en activiteiten aansluiten op de wensen en behoeften van de leden of donateurs.
Afzonderlijke patiëntervaringen zijn al gauw incidenten. Maar de gebundelde ervaring van honderden patiënten, is even wat anders.
PGOsupport biedt verschillende diensten rond achterbanraadpleging:
Op basis van je vraag, adviseren we op maat. Alle patiënten- en cliëntenorganisaties kunnen ook bij ons aankloppen voor advies of een verkennend gesprek over de mogelijkheden. Heb je vragen? Bel, mail of maak een afspraak.
De ondersteuning van patiënten- en gehandicaptenorganisaties voeren wij grotendeels uit in opdracht van het ministerie van VWS. Daarom hoeven wij voor deze dienstverlening vaak geen kosten in rekening te brengen. Onze adviseur bespreekt dit tijdens het intakegesprek.