Communicatieadvies voor patiëntenorganisaties
Communicatie is één van de belangrijkste activiteiten van je patiëntenorganisatie. PGOsupport heeft antwoord op je communicatievragen. Over de website, de nieuwsbrief, het ledenblad, social media… noem maar op. Maar ook voor een planmatige aanpak kun je bij ons terecht.
Deel deze pagina:
PGOsupport heeft de afgelopen 10 jaar met inmiddels 4 specialisten in huis ruime ervaring opgebouwd met communicatie voor en van patiëntenorganisaties. Onze kennis en ervaring geven we graag aan je door.
We beantwoorden dan ook regelmatig vragen als:
- hoe kunnen we onze website verbeteren?
- hoe krijgen we meer nieuwsbriefabonnees?
- hoe stimuleren we het gebruik van onze online community?
- hoe brengen we ons evenement het beste onder de aandacht?
- hoe zetten we social media het beste in?
Heb je een communicatievraag? Kom maar op!
Zit jij nu ook met zo’n communicatievraag? Neem even contact op. Dan kijken we hoe we je verder kunnen helpen. Hebben we het antwoord niet paraat, dan verwijzen we je door binnen ons netwerk.
We publiceren regelmatig artikelen over communicatie in onze nieuwsbrief. Meld je aan! In de LinkedIn-groep van PGOsupport kun je bovendien terecht voor tips en suggesties van collega-organisaties.
Planmatige aanpak
Met een planmatige communicatieaanpak vergroot je de kans op succes. Je denkt na over wie je, wanneer, met welke boodschap en welke media wilt bereiken. In de strategie geef je in grote lijnen aan langs welke weg je het communicatiedoel wilt bereiken. Je bepaalt de inhoud en de toon van je communicatie, welke middelen je inzet en hoe je de doelgroepen gaat benaderen.
Wil je daarover eens van gedachten wisselen? Neem contact op met Marjo Zijp
Websitescan: hoe goed is jouw website?
Je website is meestal het belangrijkste communicatiekanaal van je patiëntenorganisatie. Is je informatie goed vindbaar? Sluit de website aan op je communicatiedoelen? Zou je graag meer bezoekers, meer nieuwsbriefabonnees of meer leden krijgen via je website? Anne van Voorthuizen van PGOsupport kan een websitescan doen, en tips geven voor verbetering. De websitescan bestaat uit een kennismakingsgesprek, een rapport met bevindingen en een afsluitend coachend gesprek over het doorvoeren van de verbeteringen. Neem contact op met Anne van Voorthuizen, online communicatieadviseur van PGOsupport.
- Lees ook de blog van Anne van Voorthuizen: Websitescan: hoe goed is jouw website?
Voor patiëntenorganisaties kosteloos
De ondersteuning van patiënten- en gehandicaptenorganisaties voeren wij grotendeels uit in opdracht van het ministerie van VWS. Daarom hoeven wij voor deze dienstverlening vaak geen kosten in rekening te brengen. Onze adviseur bespreekt dit tijdens het intakegesprek.