Soms nemen vrijwilligers en medewerkers feedback té persoonlijk, juist omdat ze zo betrokken zijn bij wat ze doen. In deze korte online module (30-45 minuten) leer je professioneel te reageren op feedback. Na aanmelding ontvang je een login en kun je de module in je eigen tijd doen.
Hoe komt het dat de een goed aanspreekbaar is op wat hij of zij doet en de ander emotioneel reageert? En dat je de ene collega wel feedback kunt geven, terwijl je een andere collega uit de weg gaat? In deze module leer je wat professioneel reageren op feedback is. Zodat je vervolgens feedback kunt ontvangen én geven. Dat maakt samenwerken beter en leuker.
Je leert:
In deze module leer je onderscheid te maken tussen jezelf als persoon en je functionele rol. Daardoor kun je beter feedback ontvangen en geven, en verbetert het werk en de samenwerking. Aan het einde van deze module:
- kun je bij feedback onderscheid maken tussen jezelf en je functie
- weet je waarom het belangrijk is om je functionele rol te kennen, met de taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden die daarbij horen
- kun je uitleggen dat feedback op een product of dienst geen oordeel is over jou als persoon
- kun je uitleggen waarom je ook minder passende taken die bij je functie horen moet uitvoeren
- ken je het belang van reflecteren
Voor wie?
Deze module is vooral geschikt voor vrijwilligers en medewerkers van patiënten- en gehandicaptenorganisaties die samenwerken in een functie, en moeite hebben om feedback te ontvangen.