Ga naar de hoofdcontent Pijl naar beneden icoon

"Wij gaan PGOsupport een persoonlijk gezicht geven"

PGOsupport wil samen met patiëntenorganisaties op weg om ze gaandeweg te versterken.

"Hierbij willen we onszelf meer gezicht geven", zegt communicatieadviseur Marjo Zijp. "Heel letterlijk. Want we hebben de ambitie dat onze adviseurs hierbij het verschil maken!"

Het nieuwe gezicht

Welke woorden passen bij het nieuwe gezicht van PGOsupport? Marjo denkt hardop na over de vraag.

"Toegankelijk, open, deskundig, betrokken… We kennen het veld en weten wat er speelt. Daardoor kunnen we samen nieuwe wegen inslaan. En dat niet alleen met patiëntenorganisaties, maar breder – ook met gemeenten, zorgaanbieders, onderzoekers en andere partijen die het perspectief van mensen met een zorgvraag belangrijk vinden.

Samen met hen zoeken we naar mogelijkheden om nieuwe coalities aan te gaan, zodat het patiëntenperspectief landt waar dat nodig is. Hierbij ben ik als communicatieadviseur altijd gespitst op goede en inspirerende voorbeelden die we kunnen delen, zodat andere organisaties daar hun voordeel mee kunnen doen."

Gezamenlijke zoektocht

Naast het scala aan directe face-to-face mogelijkheden om met elkaar te overleggen, kennis te delen en informatie uit te wisselen, maakt PGOsupport volop gebruik van social media. "Met name Facebook, LinkedIn en Twitter", somt Marjo op.

"Vorig jaar zijn enkele collega’s gestart met een eigen blog, waarin zij delen hoe ze bezig zijn, wat ze daarbij tegenkomen en waar ze tegenaan lopen. Daarmee geven zij hun werk een persoonlijk gezicht. Zo zien onze klanten hoe wij als partner met ze optrekken in een gezamenlijke zoektocht rond de vragen waarop zij een antwoord zoeken."

LinkedIn en Facebook

Op LinkedIn heeft PGOsupport een bedrijfspagina plus een groep met inmiddels 900 mensen die actief zijn voor een cliënten- of patiëntenorganisatie. Zij gebruiken die groep vooral voor onderlinge uitwisseling en allerlei inhoudelijke en concrete vragen.

"Daarnaast zijn we vorig jaar ook op Facebook met een bedrijfspagina begonnen, omdat de één nu eenmaal actiever is op Facebook en de ander op LinkedIn. Hierop zetten we regelmatig nieuwtjes en bieden we een kijkje achter de schermen van onze organisatie.

Door deze media loopt ook voor PGOsupport de offline en online wereld steeds meer in elkaar over", constateert de communicatieadviseur. "Soms worden onderwerpen uit een bijeenkomst online uitgediept. En andersom leiden online gestelde vragen soms tot ontmoetingen in de echte wereld."

Nieuwe website

Voor 2017 staat de bouw van een nieuwe website op de agenda. "Na zeven jaar piept en kraakt de huidige site namelijk in zijn voegen", zegt Marjo lachend.

"De site is steeds verder uitgedijd. En ook de vormgeving is niet meer van deze tijd. Bovendien hebben we nu een andere focus op wat we wel (en niet) op onze website willen plaatsen. Op de huidige site hebben we geprobeerd om alle kennis uit het veld te verzamelen in een kennisbank. Maar die ambitie hebben we losgelaten. Het is veel belangrijker dat bezoekers snel kunnen achterhalen waar zij relevante informatie kunnen vinden. Wij moeten er dus voor zorgen dat de juiste kennis op het juiste moment bij de juiste personen terechtkomt. En dat op een inspirerende site die bezoekers uitnodigt en nieuwsgierig maakt!"

Terug naar Jaarverslag 2016

Vragen of opmerkingen? Wil je reageren?

Mail je vragen of opmerkingen dan aan Marjo Zijp